Beyin fırtınası nedir?
Beyin fırtınası, bir grubun
gücünü bir probleme yaratıcı çözümler bulmak için kullanmak için kullanılan bir
tekniktir. Gerçekte, ya çok miktarda ya da daha yüksek kalite anlamında,
üretken fikirler için etkili bir teknik olduğunu gösteren çok az güçlü kanıt
vardır. Bununla birlikte, işletmeler Seo
hizmeti
yaratıcı
kişilikler arasında çok popüler olmaya devam ediyor.
Bu süreç muhtemelen uzun
yıllar boyunca mevcuttu, ancak 1930'lara kadar, Uygulamalı Hayal Gücü adı
verilen bir reklam yöneticisi olan Alex Osborn tarafından yazılmış bir kitabın
yayınlanmasıyla popüler hale gelmemişti . Kitaptan sonra, teknik çok sayıda iş
modeline dahil edildi ve çok miktarda fikir üretmeye başladı, bu miktarın en az
bir veya iki son derece güçlü fikir gelmesi umudunu taşıyordu. Bu teknik
özellikle reklam dünyasında popülerdi ve oradan diğer grup işlerine girdi.
Beyin fırtınasında dört ana
ilke vardır: kabul, miktar, kutu dışı düşünme ve kombinalayıcı düşünme. Bunların
her birinin, kendi başlarına düşünen bireyler tarafından ulaşılamayacak fikir
üretecek bir grup sinerjisini teşvik ettiği düşünülmektedir. Son yıllarda,
sürecin eleştirisi arttıkça, bazı alternatif teoriler ortaya çıkmaya başladı,
ancak çoğunlukla bu dört bölümlü model hâlâ baskın.
Fikirlerin kabulü bu
sürecin köşe taşıdır. Genel fikir, beyin fırtınası süreci sırasında kritik
sürecin askıya alınmasıdır. Bir seans sırasında aptalca bir fikir yoktur,
insanların utandırdıkları veya ortaya çıkmakta tereddüt ettikleri fikirleri
ortaya çıkarmalarına izin verir. Grubun üyeleri kendi düşüncelerini eklemekte
özgürdürler, ancak bunların, oturumdan sonra kaydedilen herhangi bir eleştiri
ile tamamen olumlu olması önemlidir.
Şeffaflık bu teknikte başka
bir anahtar düşünce. Birincil hedeflerden biri yenilikçi bir şey bulmak olduğu
için, bu kadar dikkat çekici bir fikre isabet etme ihtimalinin, fikirlerin
çıktısını artırarak arttığı düşünülmektedir. Bu anahtar noktayı tanımlamak için atasözü nicelik ırkları genellikle
kullanılır.
Bir beyin fırtınası oturumu
sırasında kutu düşüncesinin dışında da çok teşvik edilir. Çoğu zaman, özellikle
pazarlamada en başarılı fikirler tamamen yenilikçi ve beklenmedik. Bu
fikirlerin araştırılması geleneksel yöntemler kullanılarak daha zordur çünkü
fikirler çok nadiren basit bir formüle indirgenebilir. Olağandışı fikirleri
cesaretlendirerek, dinamik yeni kavramlara ulaşma potansiyelinin, diğerlerinden
daha büyük olduğu düşünülmektedir.
Seo
uzmanı Son olarak, beyin
fırtınası, fikirlerin gruptaki diğer kişiler tarafından birleştirildiği ve
geliştirildiği bir grup dinamiğine dayanır. Düşünce, bir dizi güçlü fikir
alarak, gerçekten olağanüstü bir fikre ulaşılabileceğidir. Bu fikri göstermek
için genellikle 1 + 1 = 3 adaleti kullanılır.
Kurumsal seo Genellikle bir oturumda, temel kuralları ortaya koyan ve
çözümlerin aranması sorununu ortaya koyan bir başkan vardır. Fikirler daha
sonra grup tarafından oluşturulur ve bir kenara atılır, geliştirilir veya başka
fikirlerle birleştirilir. Son fikir listesi daha sonraki bir grup tarafından,
daha fazla beyin fırtınası için bir atlama noktası olarak veya son uygulama
için fikirleri kandırmak için bir liste olarak kullanılır.
Yorumlar
Yorum Gönder